Reklamační řád

1.1. BEZPEČNOSTNÍ POJISTKA: Veškeré záruční reklamace, kdy se vada projeví do 30 dní od převzetí zboží, řešíme výměnou zboží za nový kus. Pokud zboží není momentálně skladem, bude objednáno nebo nabídnuta náhrada v obdobné hodnotě. Pro urychlené vyřízení reklamace výměnou do 30 dní od nákupu musí být zboží vráceno kompletní (včetně příslušenství, návodů apod.). Garance se nevztahuje na mechanicky poškozené zboží. ZEEN WORLD s. r. o. nabízí možnost vrácení nepoužitého zboží do 7 dní dle zákona. Zboží musí být v originálním obalu, nepoužité a kompletní. Použité zboží lze vrátit pouze za poměrnou část ceny. Kupující nakupující v rámci podnikatelské činnosti může odstoupit od smlouvy do 7 dní. Právo na vrácení se nevztahuje na výrobky vyměněné v reklamačním řízení.

1.2. Prodávající odpovídá za vady zboží a kupující je povinen reklamaci uplatnit neprodleně dle platného reklamačního řádu. Informace o servisních místech jsou uvedeny na záručním listu nebo poskytnuty na požádání.

1.3. Kupující potvrzením objednávky souhlasí s reklamačním řádem, a že byl informován o podmínkách reklamace dle § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Z. z.

1.4. Tento reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené v internetovém obchodě prodávajícího.

1.5. Platí pro všechny obchodní případy, pokud nejsou sjednány jiné podmínky.

1.6. Kupující má právo na záruku pouze na zboží, které vykazuje vady způsobené výrobcem, dodavatelem nebo prodávajícím.

1.7. Kupující je povinen zboží zkontrolovat při převzetí. Pokud tak neučiní, musí prokázat, že vady byly přítomné již při převzetí.

1.8. Během záruční doby má kupující právo na bezplatnou opravu vady po předložení zboží s dokumentací a dokladem o koupi.

1.9. Pokud zboží vykazuje vady, kupující je může reklamovat v provozovně prodávajícího tím, že zboží doručí na vlastní náklady a vyplní reklamační formulář, který je dostupný na stránkách prodávajícího. Kupující je povinen ve formuláři přesně popsat typ a rozsah vady. Reklamaci lze také uplatnit u osoby pověřené výrobcem (tzv. „určená osoba“). Reklamační řízení začíná dnem splnění následujících podmínek:

  • doručení vyplněného formuláře,
  • doručení vadného zboží,
  • předání přístupových kódů, hesel atd., pokud jsou potřeba.

U zabudovaných výrobků začíná reklamační řízení po:

  • doručení formuláře,
  • provedení obhlídky určenou osobou,
  • předání přístupových údajů.

1.10. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v jakékoli provozovně nebo sídle, popř. prostřednictvím určené osoby dle § 18 odst. 2 Zákona.

1.11. V místě přijetí reklamace musí být zajištěna přítomnost osoby pověřené vyřizováním reklamací.

1.12. Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu, jinak ztrácí nárok na bezplatnou opravu.

1.13. Prodávající vystaví potvrzení o přijetí reklamace, včetně popisu vady a poučení o právech dle Občanského zákoníku. V případě uplatnění na dálku doručí potvrzení bezodkladně, nejpozději s vyřízením reklamace. Potvrzení není nutné, pokud lze reklamaci doložit jinak.

1.14. Podle volby kupujícího stanoví prodávající způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů, nejpozději do 30 dnů. Po stanovení způsobu reklamaci bez zbytečného odkladu vyřídí. Po uplynutí 30 dnů má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu zboží.

Pokud byla reklamace uplatněna do 12 měsíců od koupě, může být zamítnuta jen na základě odborného posudku. Kupujícímu nemohou být účtovány náklady na posudek. Pokud je reklamace zamítnuta po 12 měsících, musí být uvedeno, kam může kupující zboží poslat na posouzení. Pokud odborný posudek prokáže vadu, může kupující reklamaci opětovně uplatnit. Během této doby záruční lhůta neběží. Prodávající je povinen do 14 dnů proplatit účelně vynaložené náklady. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

1.15. Kupující nemá právo na záruku na vady, na které byl při uzavírání smlouvy upozorněn nebo je měl znát.

1.16. Prodávající si vyhrazuje právo vyměnit vadné zboží za obdobné srovnatelných parametrů.

1.17. Nárok na záruku zaniká:

  • nepředložením dokladů (faktura, záruční list),
  • neohlášením zjevných vad při převzetí,
  • uplynutím záruční lhůty,
  • mechanickým poškozením,
  • nesprávným použitím nebo neodbornou obsluhou,
  • přetěžováním nebo použitím v rozporu s návodem,
  • zásahy vyšší moci (voda, oheň, statická elektřina apod.),
  • neautorizovaným zásahem.

1.18. Způsoby vyřízení reklamace:

  • oprava,
  • výměna,
  • vrácení kupní ceny,
  • sleva z ceny,
  • výzva k převzetí,
  • zamítnutí reklamace.

1.19. Vyřízení reklamace bude písemně potvrzeno do 30 dnů (poštou, kurýrem, e-mailem).

1.20. Záruční doba je 24 měsíců od převzetí zboží, pokud není uvedeno jinak.

1.21. Záruční doba se prodlužuje o dobu, kdy zboží nemohlo být používáno kvůli opravě.

1.22. Při výměně zboží za nové běží nová záruční doba jen pro nové zboží.

1.23. Všechny oprávněné záruční opravy jsou bezplatné.

1.24. U odstranitelných vad se reklamace vyřizuje dle volby kupujícího: opravou nebo výměnou.

1.25. U neodstranitelných vad nebo opakujících se vad, které brání užívání, se reklamace vyřizuje: výměnou nebo vystavením dobropisu.

1.26. Reklamace se týká pouze vad uvedených ve formuláři.

1.27. Opakovanou vadou se rozumí jedna vada vyskytující se více než třikrát.

1.28. Větší počet různých vad znamená více než tři různé vady současně.

1.29. Za dobu znemožnění užívání zboží se považuje součet dnů, kdy kupující nemohl zboží používat více než 100 dní.

1.30. Po využití práva na opravu nelze pro tutéž konkrétní vadu reklamaci opakovat.

1.31. Pokud je reklamace zamítnuta, ale vada existuje, může kupující žádat nápravu soudní cestou.

Naši distribuční partneři

logo_rosmann logo_phoenix logo Notino logo_pilulka logo_dm logo_lekarnacz logo_zks logo_bioruza logo_onlinemedical logo_allegro logo_alza
Přejít nahoru